POJKEN SOM KALLADES DET, NI MÅSTE LÄSA BOKEN! BLÄDDRA NER

Hejsan, vanlig skola idag, första timmen va det hemkunskap och vi gjorde rulltårta, och så har vi ju så klart agnes åhed här som inte äter frukt eller bär, inte heller grönsaker, så jag vägrade ha hallon/hallonsylt i så jag och frida gjorde en vanlig rulltårta med kladdkakssmet i, smakade ungefär som ballerina, va väll okej men inte världens godaste..  det gillar jag med hemkunskapen, att jag är en sån person som inte äter så mycket, så offtast gör vi om resepterna och gör lite som vi själva vill, hehe.  BUSIGA

aya sen har jag haft utväklingssamtal idag gick väll ganska bra.

KRAM







MINI PIZZOR TILL MELLIS/LUNCH IDAG     verkligen AS små







VG på denna ask som jag gjort på slöjden.




Okej POJKEN SOM KALLADES DET.
jennifer linderstam började berätta om den här boken till mej, och när jag fick höra vad allt handlade om så ville jag själv läsa den, jennifer hade en extra bok,  så nu har jag lånat boken och har precis börjat läsa den.

den är så hemsk så otroligt hemsk, jag kan lova er jag började grina på lektionen idag, fast inte så mycket har inte kommit in i den riktigt,  men det blir värre, och jag kan bara tippsa er alla,  JAA LÄS BOKEN, SNÄLLA LÄS BOKEN.   

handlar om en pojke som bor med sin mamma pappa och bröder, hans liv upp till 3-4 år är underbart men sen förändras allt hans mamma börjar dricka och betesig konstigt, och hon misshandlar den lilla pojken på alla möjliga sätt, sånna sätt som man aldrig kan tror att någon kan göra.
bröderna till pojken får det bättre, dom får sova i egna sägar medans killen som kallas DET får sova på det kalla golvet under köksbordet med tidnings som täcke.. 

jag är en person som grinar till filmer till böker till allt, så denna bok kan jag lova er kommer inte kunna hålla tårarna i styr!    jag lyssnar också på en musik samtidigt som jag läser:  THE JONES GANG ANGEL / ANY DAY NOW.. 

DET ENDA TIPPS JAG KAN GE ER  LÄS BOKEN! ( EN SANN HISTORIA, DET ÄR POJKEN SJÄLV SOM SKRIVIGT DEN)
Han överlevde trotts allaslag alla plågsamma saker hans mamma gjorde medans stakars pappan försökte hjälpa pojken,  men jag tycker pappan är en idiot ändå! han kan bestämma och säga till men han gör det inte utan ser på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0